دانلود(ادبیات نظری تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل،حمل و نقل پایدار،نظریه و سیاست های آن (فصل دوم پایان نامه))

دانلود در 88 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در موردادبیات نظری برنامه ریزی حمل و نقل,حمل و نقل پایدار,نظریه و سیاست های آن,فصل دوم پایان نامه حمل و نقل پایدار,مبانی نظری حمل و نقل انسان محور ,چارچوب نظری برنامه ریزی حمل و نقل و حمل و نقل پایدار,نظریه و سیاست های حمل و نقل پایدار|32018589|agr30009262|اِی جی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان ادبیات نظری تحقیق برنامه ریزی حمل و نقل،حمل و نقل پایدار،نظریه و سیاست های آن (فصل دوم پایان نامه) هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .دانلود
در 88 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

سیر تکامل تفکر برنامه ریزی حمل ونقل در ایران

پس از بررسی سیر تفکر و بیان دیدگاه های مرتبط با برنامه-ریزی حمل و نقل پایدار و انسان محور در جهان، در این قسمت سیر تفکر برنامه ریزی حمل و نقل در ایران بیان می گردد. تا حدود دهه 1360 شمسی برنامه ریزی حمل و نقل فقط در قالب فصلی از طرح های جامع شهری ارائه می شد و نگرش های صرفاً کالبدی به این فصل مهم ( همچون سایر فصول و بخش های دیگر طرح های جامع کالبدی ) وجود داشت. بحث حمل ونقل پایدار یا انسان محور موضوعی است که در برنامه ریزی های حمل و نقلی ایران به تازگی مطرح شده است، بنابراین در بررسی سیر تفکر برنامه ریزی آن-چنان که در سطح جهان تمرکز پژوهش بر سیر تفکر برنامه ریزی حمل و نقل انسان محور قرار گرفت، در ایران این امکان فراهم نیست. در نتیجه در این بخش ابتدا برنامه ریزی حمل ونقل در قالب برنامه های جامع کالبدی و حتی قبل از آن بررسی شده و اهم مشخصه های این نوع برنامه ریزی عنوان گردیده است و سپس موضوع طرح های حمل و نقلی در دو دوره زمانی مورد بررسی قرار گرفته است.
در مجموع بررسی سیر تحول تفکر برنامه ریزی در ایران به چهار دوره ی اصلی تقسیم می شود (شهیدی ،1388):
1- تا سال 1345 ( قبل از آغاز تهیه ی طرح های جامع کالبدی )
این دوره که قبل از تهیه طرح های جامع کالبدی می باشد، اهم مشخصه های تفکر برنامه ریزی حمل و نقل در این دوره به شرح زیر می باشد:
- تقلید تصمیم گیران و تصمیم سازان از حلقه مسدود «خیابان-اتومبیل-خیابان» رایج در قبل از دهه 1960 کشورهای صنعتی
- دستور « احداث» توسط تصمیم گیران براساس صرف احساس شخصی آن ها از کمبود خیابان، زیبایی، میدان (فلکه) و شیک بودن بلوار و تمرکز بر روی احداث آن ها
- پیروی تصمیم سازان یا طراحان ( راه سازی/معماری) از روش نادرست برآورد تقاضای آینده ی راه، از عرضه کنونی راه به اضافه مقداری افزایش حتمی از نظر کمیت و مقطع عرضی و حریم

2- از سال 1345: آغاز طرح های جامع کالبدی
در آغاز طرح های جامع کالبدی (در قالب قانونی جدید ) با توجه به شرح خدمات طرح های توسعه و عمران و حوزه نفوذ و تفصیلی شهرها، طرح های توسعه و عمران جامع شهرستان، طرح های مکان یابی اراضی و آماده سازی زمین، طرح های توسعه و عمران ( جامع) ناحیه که تا به حال ملاک عمل بوده تدوین و توسط وزارت راه و شهرسازی ( مسکن و شهرسازی سابق) و شورای عالی شهرسازی و معماری پیگیری می شود. اهم مشخصه های این دوره این-گونه می باشد:



فهرست مطالب مبانی نظری :
1-2- مقدمه
2-2- مروری بر پیشینه برنامه ریزی حمل و نقل
1-2-2-سیر تکامل تفکر برنامه ریزی حمل و نقل شهری در جهان ( پس از دهه 1980)
2-2-2-سیر تکامل تفکر برنامه ریزی حمل و نقل در ایران
3-2- نظریه‌ها و دیدگاه‌های مرتبط با حمل و نقل پایدار
1-3-2- نظریه توسعه پایدار- توسعه پایدار شهری
2-3-2- جنبش نوشهرسازی ( نوشهرگرایی)
3-3-2-دیدگاه‌های اندیشمندان حمل و نقل انسان محور
1-3-3-2- جین جیکوبز
2-3-3-2- کالین بوکانان
3-3-3-2-دونالد اپلیارد
4-3-3-2- پیتر کالتروپ
4-2- ابعاد حمل و نقل پایدار شهری
1-4-2- بعد زیست‌محیطی حمل و نقل پایدار
2-4-2- بعد اجتماعی حمل و نقل پایدار
3-4-2- بعد اقتصادی حمل و نقل پایدار
5-2- محورهای حمل و نقل پایدار
6-2- اهداف حمل و نقل پایدار
7-2-راهبردها و استراتژی‌های عمده حمل و نقل پایدار
1-7-2-تغییرات در تکنولوژی وسایل نقلیه / سوخت
2-7-2-اصلاح نحوه‌ی استفاده از وسایل
3-7-2-مدیریت تقاضا
4-7-2-استراتژی کاربری زمین
8-2- سیاست‌های عمده‌ی حمل و نقل پایدار
9-2- اصول برنامه ریزی و سیاست گذاری در دست‌یابی به حمل و نقل پایدار
1-9-2- محدودیت تردد وسایل نقلیه
2-9-2-تغییر ساختار شهری و کاربری زمین
3-9-2-کاهش نیاز به سفر و تقلیل تأثیرات سوء حمل و نقل
1-3-9-2-ترویج پیاده‌سازی
2-3-9-2- ترویج دوچرخه سواری
3-3-9-2-گسترش حمل و نقل عمومی
4-9-2-تغییر فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه‌ی شخصی
5-9-2-مدیریت تقاضای سفر
1-5-9-2- پیش‌بینی پارکینگ‌ها
2-5-9-2- پیش‌بینی نیازهای حرکت کالا
3-5-9-2- پیش‌بینی نیازهای معلولین
6-9-2- ارتقاء کیفیت زیست‌محیطی
7-9-2-توجه به نقش شبکه‌ی حمل و نقل در مدیریت بحران حوادث طبیعی
10-2-شاخص‌های حمل و نقل پایدار
11-2-چالش‌های اصلی توسعه پایدار حمل و نقل
1-11-2-چالش‌های پایداری مالی و اقتصادی حمل و نقل
2-11-2-چالش‌های پایداری محیطی و بو مشناسی حمل و نقل
3-11-2-چالش‌های پایداری اجتماعی و توزیعی حمل و نقل
12-2-چارچوب نظری تحقیق
13-2- پیاده‌سازی ( حمل و نقل پیاده‌ محور )
1-13-2- مقدمه
2-13-2- ضرورت و اهمیت موضوع
3-13-2- مؤلفه‌های تأثیرگذار در محیط‌های پیاده‌سازی
4-13-2- اصول و معیارهای حمل و نقل پیاده‌سازی
5-13-2- راهبردها و سیاست‌های حمل و نقل پیاده‌سازی
6-13-2- نتیجه‌گیری
14-2- دوچرخه سواری
1-14-2- مقدمه
2-14-2- پیشینه تردد دوچرخه در جهان و ایران
3-14-2- انواع مسیرهای دوچرخه
4-14-2- عوامل مؤثر در طراحی شبکه دوچرخه سواری موفق شهری
5-14-2- نتیجه‌گیری
15- 2- جمع‌بندی و نتیجه‌گیری


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.