دانلود(تحقیق در مورد سيستم خنك كننده 12 ص )

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 12 صفحه قسمتی از متن .doc : سيستمهاي خنك كننده : در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سيلندرها حرارت زيادي در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتتحقیق در مورد سیستم خنک کننده 12 ص ,سیستم خنک کننده 12 ص,دانلود تحقیق در مورد سیستم خنک کننده 12 ص ,سیستم,خنک,کننده,12,ص|1623102|agr30009262|اِی جی
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان تحقیق در مورد سيستم خنك كننده 12 ص هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 12 صفحه

قسمتی از متن .doc :

سيستمهاي خنك كننده :

در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سيلندرها حرارت زيادي در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتيگراد ايجاد مي شود. تنهاي قسمتي از حرارت به وجود آمده (حدود 20 تا 24 درصد در موتورهاي بنزيني و 27 تا 35 درصد در موتورهاي ديزل) به كار مفيد تبديل مي شود.قسمت ديگري از اين حرارت (حدود 20 تا 34 درصد در موتورهاي بنزيني و 20 تا 32 درصد در موتورهاي ديزل) مي بايست توسط سيستم خنك كننده جذب شود در غير اينصورت قطعات موتور بخصوص پيستونها و سوپاپ ها كه مستقيماً به شعله تماس دارند بيش از حد گرم شده ، حرارت زياد باعث از بين رفتن سريع آنها مي گردد. ضمناً حرارت زياد از حد، موجب سوختن روغن مي شود.

خنك شدن بيش از حد يك موتور در حال كار نيز مطلوب نيست. در موتوري كه بيش از حد خنك مي شود توان ،در نتيجه تلفات حرارت كاهش مي يابد ،تلفات اصطكاكي براثر سفت شدن روغن بالا مي رود و بخشي از مخلوط سوخت و هوا تبديل به مايع شده و روغن از ديواره هي سيلندر شسته و پايين مي برد. اين موارد موجب فرسايش اجزاء موتور مي گردد. در موتوري كه حرارتش خيلي پايين است خوردگي ديواره هاي سيلندر در نتيجه تولد تركيبات گوگردي افزايش مي يابد. جدول 1 اثر درجه حرارت خنك كننده بر روي توان موتور مصرف سوخت و فرسايش يك موتور بنزيني را نشان مي دهد. اين در موقعي است كه حرارت موتور پايين تر از حد توصيه شده 82 درجه سانتي گردا باشد.

امروزه دو نوع سيستم خنك كننده در موتورها به كار مي رود سيستم خنك كننده هوايي كه در آن از هوا به نوان واسطه خنك كننده استفاده مي شود . و دوم سيستم خنك كننده مايعي يا آبي كه در آن از مايع براي خنك كردن موتور و از هوا براي خنك كردن مايع استفاده مي گردد.

حرارت

خنك كننده OC

توان

% حداكثر

مصرف سوخت

% حداقل

فرسايش سيلندر

% حداقل

80

100

100

100

70

98

103

166

60

96

114

334

40

92

125

668

4

88

136

2670

سيستم خنك كننده هوايي

اين سيستم معمولاً در موتورهاي كوچك مورد استفاده قرار مي گيرد . زيرا عبور هوا از تمام نقاط داغ در موتورهاي بزگتر مشكل است. در اين سيستم معمولاً از پره ها لوله ها و دمنده ها براي كمك در پخش هوا استفاده مي شود. موتورهاي چند سيلندر كه با هوا خنك مي شوند سيلندرهايشان به جاي اين كه به صورت جفت جفت با هم ويا همگي در يك بدنه ريخته شوند به صورت منفرد و جدا از هم ريخته مي شوند تا حداكثر عمل خنك شدن در آنها انجام گيرد. موتورهاي هواپيما ، موتور سيكلت،چمن زن ها ،تراكتورهاي باغي ،تراكتورهاي كوچك و متوسط ديزل و مولدهاي ديزلي ، از جمله متورهاي چند سيلندري هستند كه با هوا خنك مي شوند. اين موتورها داراي مزاياي زير مي باشند:

وزنشان كمتر است

داراي ساختمان ساده تري هستند

كاركردن با آنها راحت تر است و با زحمت كمتري همراه مي باشد.

خطر يخ زدن آنها در هواي سرد وجود ندارد.

سيستم خنك كننده هوايي داراي معايب زير است :

خنك نگه داشتن موتور در تمام شرايط مشكل است.

كنترل كامل حرارت سيلندرها تقريباً غير ممكن است.

موتورهايي كه با هوا خنك مي شوند معمولاً كمي داغ تر از موتورهايي كار مي كنند كه با آب خنك مي شوند و نيازبه روغنكاري بيشتري دارند.

سيستم خنك كننده مايعي

در موتورهايي كه داراي سيستم خنك كننده مايعي هستند از آب يا بعضي مايعات با درجه يخ زدگي پايين كه به ضد يخ معروفند به عنوان عامل خنك كننده يا مايع خنك كننده استفاده مي شود.

آب كه خنك كننده خوب و مطلوب براي استفاده در تراكتورها ، كاميون ها و اتومبيل ها محسوب مي شود داراي مزاياي عمده زير است:

به مقدار فراوان در همه نقاط و به آساني قابل دسترس مي باشد.

حرارت را به خوبي جذب مي كند.

به سهولت در حرارتهاي بين نقطه انجماد و جوش جريان مي يابد.

خطرناك و مضر نبوده و كار با آن ناخوشايند نمي باشد.

معايب عمده براي خنك كردن موتور عبارت است از:

داراي نقطه انجماد بالايي است

ممكن است موجب خوردگي بيش از حد رادياتور و قسمتهاي فلزي مشخصي از موتور شود. آب تميز و خالص مانند آب باران بهترين نتايج را مي دهد .

سيستم خنك كننده اي كه در اكثر تراكتورها،اتومبيل ها و كاميون ها مورد استفاده قرار مي گيرد تركيبي از خنك كننده هوايي و مايعي مي باشد.

يك سيستم خنك كننده مايعي شكل معمولاً از قسمتهاي زير تشكيل شده است:

رادياتور و درپوش فشاري رادياتور

پروانه و تسمه پروانه

پمپ آب